Zon Melelahkan

Aku sekarang rasa macam duduk di zon yang berbahaya. Zon takut, zon yang mesti hati-hati. Semuanya sangat buat aku rasa tak selesa. Zon yang banyak alasan, yang lambat buat kerja, yang tak dengar kata dan asyik melawan kata.

Dari dulu aku tak pernah mimpi akan berada dalam zon ini. Baru bahagia dah mula sampai zon ini, baru ok sikit dah mula jadi macam zon di atas tadi.

Padahal aku cuba belajar untuk jauh-jauh dari zon yang diatas itu. Aku belajar untuk tak marah, belajar jujur, belajar jimat duit, belajar dengar kata, belajar sabar. Akhirnya segala yang aku impikan macam terbakar sampai menjadi debu. Artinya tak jadi kenyataan.

Aku upayakan diriku sebaik mungkin, upaya untuk berdikari, tak takut sesuatu, segalanya buat sendiri tapi yang aku hadapi adalah orang yang paranoid, yang suka halang aku ini itu. Takut berlebihan sehingga kan keinginanku terpaksa aku hentikan.

Masing-masing punya pengalaman sendiri, pengalaman yang tak mengenakkan semua bagi aku rasa, jangan ini sebab kami pernah macam ni. Padahal mungkin pengalaman aku tak macam sampai mereka menghentikan langkahku untuk mencoba untuk berjaya.

Ah sudahlah. Aku terpaksa telan ini semua sebab aku dah belajar dari kecil macam mana jadi anak penurut, sabar, tak marah, pendiam, suka dengar kata orang, yang paling penting buat semua sendiri.
Aku boleh punya, untuk diri aku sendiri. Jangan peduli sangat dengan perasaan negetif ini tak baik untuk perasaan positif yang aku punya.

Inshaallah akan ada jawapannya dari Allah. Tak sekarang 5 tahun lagi. Tak nanti pasti ada di akirat kelak. Semuanya kan dari Allah. Aku cuma boleh berdoa je pada Allah. Allah..Allah.Allah... Ampunkanlah kesalahanku. Aamiin.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Tidak Untuk Pacaran

Guru dan Murid

Takdir Allah